همکاران دین و زندگی منطقه 6

مطالب مربوط به گروه دین و زندگی منطقه 6

همکاران دین و زندگی منطقه 6

مطالب مربوط به گروه دین و زندگی منطقه 6

با سلام واحترام
خدمت همکاران گرامی
به استحضار می رسانم ؛ اینجانب اکرم جوادی نیا سرگروه دین و زندگی منطقه ۶ ، هدف از تشکیل این وبلاگ صرفا جهت تبادل نظر و طرح نقطه نظرات همکاران محترم میباشد.
ضمن خوش آمد گویی به شما بزرگواران از همکاری و تعامل کاری با شما خرسندم.

🔴
همکاران محترم لطفا سایر همکاران گرامی را درمحیط اموزشی مربوطه، از ارسال و پیگیری بخشنامه ها مطلع نمایید تابه مسوولیت خودعمل کرده وحقی ازهمکاری ضایع نگردد.
متشکرم

لیالی قدر

جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴ ق.ظ


با وضو آمد به قصد لیلة الفرقت، علی!

ابن ملجم در شب احیاء چه قرآنی گشود


السلامُ علیکَ یا أمیرالمؤمنین و یَعْسوبَ‌الدّین


************************************************************

🌙شب قدر چه شبی است؟


▪️مراد از قدر، تقدیر و اندازه گیری است و خداوند متعال در شب قدر حوادث یک سال را تقدیر می کند و زندگی، مرگ، روزی، سعادت، شقاوت انسان ها و اموری از این قبیل را در این شب مقدر می گرداند.


▫️آیه ✨«فیها یفرق کل امر حکیم» (دخان: ۴) بر همین معنا دلالت دارد. و آیه ای که آشکارا بگوید شب قدر کدام شب است، دیده نمی شود؛ ولی از جمع بندی چند آیه می توان فهمید که شب قدر یکی از شب های ماه مبارک رمضان است. قرآن کریم از یک سو می فرماید: ✨«انا انزلناه فی لیلة مبارکة » (دخان: ۳) که بیان گر نزول یک پارچه قرآن در یک شب مبارک است و از سوی دیگر می فرماید: ✨« شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن » (بقره: ۱۸۵) که گویای این است که تمام قرآن در ماه رمضان نازل شده است. و نیز در سوره قدر می فرماید: ✨«انا انزلناه فی لیلة القدر»(قدر: ۱).


▪️از مجموع این آیات استفاده می شود که قرآن کریم در یک شب ماه رمضان که همان شب قدر است نازل شده است. پس شب قدر در ماه رمضان است، اما این که کدام یک از شب ها قدر است، هیچ دلیلی وجود ندارد. 


▫️در روایات می خوانیم شب قدر مردد بین نوزدهم و بیست ویکم و بیست وسوم ماه رمضان است و عدم تعیین یک شب به جهت تعظیم امر شب قدر بوده تا بندگان در آن گناه نکنند. اما روایات به دست آمده از طرق اهل سنت به طور عجیبی با هم اختلاف داشته و قابل جمع نیستند؛ ولی معروف بین اهل سنت این است که شب بیست وهفتم ماه رمضان شب قدر است و در آن شب قرآن نازل شده است.


برگرفته از مقاله لیله القدر در نگاه علامه طباطبایی(ره)


************************************************************


به مناسبت شب قدر شب نزول قرآن، پاسخ به نقد قرآن دکتر سها توسط آیت الله احمد عابدینی (این نوشتار بیش از 50 پاسخ به مقدمه و فصل اول کتاب نقد قرآن دکتر سها می باشد.)


دریافت
حجم: 845 کیلوبایت
توضیحات: دریافت فایل پی دی اف پاسخ به نقد قرآن دکتر سها توسط آیت الله احمد عابدینی



************************************************************

                              

 صوت دکتر علی شریعتی 

موضوع: علی وار زیستن



دریافت


حجم: 735 کیلوبایت
توضیحات: شنیدن و دانلود


  • اکرم جوادی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی